Reklame kao izvor za povijest mentaliteta Daruvara u međuratnom razdoblju

Reklame kao izvor za povijest mentaliteta Daruvara u međuratnom razdoblju

  • Uređeno prije: 54mj
  • 56
  • Nema stručne ocjene
  • DOC

    Opis materijala

    Ovaj rad učenika temelji se na istraživanju i vrednovanju reklama kao izvora za povijest mentaliteta i ženske svakodnevice. Ideja za rad na ovoj neobičnoj građi potekla je od nastojanja da njihovu spoznaju prošlosti nerijetko ograničenu nastavnim sadržajima prošire istraživanjem novih grana povijesne struke koji su učenicima uglavnom nepoznate. Kao temeljni izvor koristili su časopis ''Hvězda československých paní a dívek'' (''Zvijezda čehoslovačkih žena i djevojaka'') ženski tjednik na češkom jeziku koji je izlazio u Pragu u međuratnom razdoblju. Iako tiskan u Čehoslovačkoj list je imao redovno čitateljstvo u Daruvaru što ga čini dragocjenim izvorom za prošlost lokalne sredine. Ovaj rad bavi se analizom reklama koje se u ''Hvězdi''  pojavljuju. On se tiče otkrivanja ženskih uzora modela ponašanja i ustaljenih društvenih vrijednosti u prošlosti.  Metoda istraživanja temelji se na analizi vizualnih i verbalnih dijelova reklamnih oglasa te rekonstrukciji misaonih poruka koje su mogle imati utjecaja na čitateljstvo. Ovaj istraživački rad učenika osvojio je prvo mjesto na Državnom natjecanju iz povijesti u kateogoriji samostalni istraživački rad učenika 2009. godine. 

    Doprinosi

    Valerija Turk-Presečki, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
    Igor Novak, Autor
    Sonja Lukić, Autor
    Selmir Hasanić, Autor
    Valerija Turk-Presečki, Metodičar

    Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal

    Kategorija materijala

    • Informativni i dokumentarni sadržaji-> Kultura

    Bilješke

    Skraćeni naziv

    Reklame kao povijesni izvor

    Vrsta materijala

    DOS

    Uvjeti iskorištavanja

    Copyright - Sva prava zadržana

    Način pristupa

    Otvoreni pristup

    Jezik

    hrvatski - standardni

    Datum izrade materijala

    10.06.2021.

    Tagovi

    reklame, rodni stereotipi, ženska literatura

    Datum unosa materijala

    31.05.2021.

    Status materijala

    Gotov materijal

    Verzija

    1.0

    Komentari

    Nema komentara