Virtualna debata "Patriotism is Nationalism"

Virtualna debata "Patriotism is Nationalism"

  • Uređeno prije: 56mj
  • 1
  • Nema stručne ocjene
Online pregled

    Opis materijala

    U četvrtak 15. travnja 2021. učenici i njihovi mentori Srednje škole Ban Josip Jelačić sudjelovali su u međunarodnoj virtualnoj debati na tezu „Patriotizam je Nacionalizam“. Debata  je osmišljena i provedena kao jedna od aktivnosti u sklopu Erasmus+ projekta  „History and its efects on Today's youth“ s partnerima iz Norveške Cipra Španjolske i Grčke. Iz svake zemlje je sudjelovalo po četiri učenika koje su pripremali njihovi mentori.  Pripreme za debatu počele su mjesec dana ranije samostalnim istraživanjem odnosno čitanjem preporučene literature. Potom je slijedio rad u grupi u nacionalnom timu pod vodstvom mentora gdje se raspravljalo o pojmovima povijesnim i suvremenim primjerima patriotizma i nacionalizma sličnostima i razlikama te kako formulirati valjane argumente. Finalni korak je bila virtualna debata u internacionalnim grupama. Čak i u virtualnom okruženju može se provesti jedna varijanta ovog učenicima uvijek zanimljivog formata argumentacije. Sastanak je organiziran preko aplikacije Zoom zatim su učenici podijeljeni u dvije internacionalne skupine: afirmacijsku i negacijsku (po dva učenika iz jedne zemlje u svakoj skupini). Učenici do samog trenutka izvedbe debate nisu znali u kojoj će skupini biti odnosno morali su biti  podjednako dobro pripremljeni u formulaciji i potkrepi argumenata za obje varijante – i za afirmaciju i za negaciju. Unutar svojih grupa koje su surađivali u „breakout“ sobi unutar glavnog sastanka učenici su iznosili svoje argumente koje su istražili i pripremili unutar svojih nacionalnih timova u pripremnoj fazi. Zatim bi ostali učenici nadopunjavali argumentaciju sa sličnim primjerima iz svoje zemlje ili povijesti. Iznesene argumente unosili smo u digitalnu aplikaciju kialo edu koja je osmišljena upravo sa svrhom da pomogne u podučavanju kritičkom razmišljanju olakšavanju racionalne rasprave i objašnjavanje kontroverznih pitanja. Aktivnos je traja sat vremena i u tom periodu formulirani su mnogi argumenti i za jednu i za drugu stranu potkrepljeni razvnovrsnim dokazima i primjerima iz današnjeg svijeta ili suvremene povijesti. U svim dijelovima projektne aktivnosti učenici su aktivno i puno radili te su na kraju izrazili u evaluaciji svoje zadovoljstvo uzbuđenost zbog sudjelovanja u ovakvom jednom međunarodnom događaju a najvažnije da su puno naučili te da su im sada jasni pojmovi patriotizma i nacionalizma. I mentori su bili izuzetno zadovoljni rezultatima projektnih aktivnosti u realizaciji ove virtualne debate jer su radom s malom grupom učenika uspjeli dubinski baviti se temom te ostvariti sve odgojno-obrazovne ishode: Učenici su samostalno istraživali analizirali i uspoređivali pojmove patriotizma i nacionalizma te su navodili povijesne i suvremene primjere. Također s učenicima se radilo i na razvoju kritičkog mišljenja te su učenici: prepoznali i izdvojili arugmente i protuargumente u tekstu samostalno su formulirali argumente i razvijali argumentacijsku liniju te možda i najvažnije na temelju svega navedenog učenici su formulirali svoj vlastiti stav.  Važni su ishodi i koji se tiču suradnje u međunarodnom timu te razvijanju interkulturalnih vještina komunikacijskih vještina a posebnica vještine komunikacije na engleskom jeziku. Također samostalno služenje informacijsko-komunikacijskom tehnologijom te zajedničkim stvaranjem finalnog razultata u alatu kialo edu koji sadrži sve argumente koje su učenici navodili važan je dio cijelog procesa. Na kraju učenici su proveli i vršnjačko vrednovanje gradiranjem argumenata opozicijske skupine od najačih do najslabijih. bit.ly/KialoHEY bit.ly/HEYdebate

    Doprinosi

    Željka Winkler, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal
    ALAN LABUS, Autor

    Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal

    Kategorija materijala

    • Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti
    • Informativni i dokumentarni sadržaji-> Erasmus

    Bilješke

    Skraćeni naziv

    Virtualna debata

    Vrsta materijala

    DOS

    Uvjeti iskorištavanja

    Imenovanje (CC BY)

    Način pristupa

    Otvoreni pristup

    Jezik

    hrvatski - standardni

    Datum izrade materijala

    22.04.2021.

    Tagovi

    argumentacija, Erasmus+, Filozofija, povijesti, virtualna debata, kialo edu

    Datum unosa materijala

    14.04.2021.

    Status materijala

    Gotov materijal

    Verzija

    1.0

    Komentari

    Nema komentara