Opis materijala
Učenici na primjerima različitih (manjinskih) skupina prepoznaju utjecaj formalnih i neformalnih normi analiziraju situacije pojedinačnih i kolektivnih kršenja normi na lokalnoj i globalnoj razini. Vraćajući se u povijest u doba Osmanskog carstva na primjeru odabranih poglavlja epa “Smrt Smail-age Čengića” uspoređuju tadašnje i današnje društvene norme pravila i zakonske propise kao i posljedice njihova nepridržavanja. I naposlijetku pri pogledu u budućnost učenici na primjeru problematike prava robota razmatraju kako se razvojem civilizacije a posebno tehnologije mijenja svijest o pojmu prava.
Doprinosi
Mirta Ambruš Maršić, Autor
Mirela Babić, Autor
Nataša Sajko, Autor
Krunoslav Rukelj, Autor
Kristina Jelić, Urednik
Stjepan Mudifaj, Autor
Stefan Bunjevac, Autor
Katarina Stupalo, Autor
Ljiljana Igrić, Autor
doc. dr. sc. Silvia Rogošić, Recenzent
Bruno Vojvodić, Recenzent
doc. dr. sc. Katarina Aladrović Slovaček, Recenzent
doc. dr. sc. Ana Blažević Simić, Recenzent
doc. dr. sc. Iva Ivanković, Recenzent
Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal
Kategorija materijala
- Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 3. razred-> Izvannastavne aktivnosti
- Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 4. razred-> Izvannastavne aktivnosti
- Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 3. razred-> Hrvatski jezik-> B. Književnost i stvaralaštvo-> SŠ HJ B.3.1. Učenik izražava svoj literarni doživljaj i uspoređuje svoje stavove sa stavovima drugih čitatelja
- Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 3. razred-> Hrvatski jezik-> B. Književnost i stvaralaštvo-> SŠ HJ B.3.3. Učenik interpretira književne tekstove s obzirom na književnopovijesni, društveni i kulturni kontekst
- Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 3. razred-> Sociologija-> A. Sociološka imaginacija-> SOC A.1. Kritički propituje društvene odnose, pojave i procese u neposrednoj okolini
- Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 3. razred-> Sociologija-> A. Sociološka imaginacija-> SOC A.2. Raspravlja o sociološkim temama usmeno i pismeno
- Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 3. razred-> Sociologija-> C. Analiza suvremenoga društva-> SOC C.3. Analizira suvremena društvena zbivanja na odabranim primjerima
- Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 4. razred-> Politika i gospodarstvo-> C. Civilno društvo-> PG C.1 Učenik procjenjuje i promiče zaštitu i razvoj ljudskih prava te sudjelovanje građana u razvoju demokratskih odnosa
- Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 3. razred-> Osobni i socijalni razvoj-> C. Ja i društvo-> osr C.5.2. Preuzima odgovornost za pridržavanje zakonskih propisa te društvenih pravila i normi
- Obrazovni sadržaji-> Srednje škole - opći predmeti-> 4. razred-> Osobni i socijalni razvoj-> C. Ja i društvo-> osr C.5.2. Preuzima odgovornost za pridržavanje zakonskih propisa te društvenih pravila i normi
Bilješke
Vrsta materijala
DOS
Uvjeti iskorištavanja
Imenovanje - Nekomercijalno - Dijeli pod istim uvjetima (CC BY-NC-SA)
Način pristupa
Otvoreni pristup
Jezik
hrvatski - standardni
Datum izrade materijala
05.02.2021.
Tagovi
, norme, društvena pravila, ljudska prava, nepisane norme ponašanja, društveni pritisak, osobni identitet, formalne norme, neformalne norme, sankcije, društvene vrijednosti, Smrt Smail, age Čengića, turska tema u hrvatskoj književnosti romantizma, Opća deklaracija o pravima čovjeka, kršenje prava, različite vrste prava, odgovornost, svijest/samosvijest, robotika, Ivan Mažuranić
Datum unosa materijala
05.02.2021.
Status materijala
Gotov materijal
Verzija
1.3
Preporučeni materijali
Mein Steckbrief-PRIMJER PRILAGODBE METODA, SADRŽAJ I AKTIVNOSTI ZA UĆENIKE S TEŠKOĆAMA-NJEMAČKI JEZIK, 5.razred
Priprema za nastavni sat
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 5. razred • Strani jezik
Matematika i klimatske promjene – Eko-matematika u akciji
Zdenka Jerković, Nives Bogdan
nastavni listići
Obrazovni sadržaji • Osnovne škole • 1. razred • Hrvatski jezik
PDF
Komentari