RADIONICE - MEDIJSKA PISMENOST I DIGITALNO GRAĐANSTVO

RADIONICE - MEDIJSKA PISMENOST I DIGITALNO GRAĐANSTVO

  • Uređeno prije: 26mj
  • 1
  • Nema stručne ocjene
Online pregled

    Opis materijala

    tUtjecati na razvijanje kritičkog odnosa prema medijima i razvijati  kompetencije na području digitalnog građanstva ciljevi su radionica dostupnih u ovoj e-knjizi.  U e-knjigu  uvršteno je ukupno  15 radionica  pripremljenih u sklopu Erasmus+ KA 229 projekta “Mali novinari danas – odgovorni građani sutra” (“Young journalists of today - responsible digital citizens of tomorrow”). Pripremili su ih partneri u ovom projektu, škole iz Hrvatske, Rumunjske, Sjeverne Makedonije, Srbije i Španjolske. To su slijedeće škole: OŠ Sveti Petar Orehovec iz Svetog Petra Orehovca,  Mihai Eminescu iz Alexandrie, OOU “Lazo Angelovski” iz Skopja,  OŠ “Dositej Obradović” iz Ćićevca i IES MAESTRE DE CALATRAVA iz Ciudad Reala. Poticaj da priredimo radionice medijske pismenosti i digitalnog građanstva bio je eTwinning projekt “Young and media” kroz koji su potvrđene naše početne teze da veći dio populacije naših učenika sve više odgajaju mediji.  Kroz navedeni eTwinning projekt utvrdili smo i kakve sadržaje na internetu mladi najviše konzumiraju, a također i  da su sadržaji koje najradije prate uglavnom usmjereni na poticanje konzumerizma. Utvrdili smo i da su ti sadržaji prepuni stereotipa, posebno onih o prihvatljivom izgledu.  Analizirajući sadržaje koje prate naši učenici uočili smo i da znatan dio kreatora  tih medijskih sadržaja nema odgovornosti prema informacijama koje plasiraju. Ne  drže se profesionalnih i etičkih standarda, a njihovi prilozi često sadrže uvredljive i diskriminatorne  poruke te lažne vijesti. Upravo zbog navedenog, odlučili smo utjecati na medijsku pismenost  naših učenika. I to ne samo kroz radionice koje su dostupne u ovoj e-knjizi, nego smo formirali i digitalne časopise u našim školama. U njima naši učenici medijsku pismenost, a time i kritički odnos prema medijima razvijaju tako što i sami pišu. Na takav način nastojimo ih pripremati i za ulogu aktivnih digitalnih građana. Zato je većina radionica u ovoj e-knjizi namijenjena  učiteljima koji kod svojih učenika žele razvijati medijsku pismenost i osnaživati učenike za odgovorno digitalno građanstvo. No, kako smo unutar partnerstva dogovorili da  neke ideje našeg projekta želimo podijeliti i s roditeljima pripremili smo i dvije radionice za roditelje.  Za roditelje učenika razredne nastave pripremili smo radionicu “Pozitivni i negativni medijski sadržaji”, a za roditelje učenika predmetne nastave radionicu pod naslovom “Roditeljstvo digitalne generacije”. Specifičnost svih radionica u ovoj e-knjizi je  to što od učitelja ne zahtijevaju nikakve dodatne pripreme. Naime, svaka radionica uz prezentaciju za provođenje radionice sadrži i precizno definirane zadatke za rad u grupama.  Radionice je moguće izvesti u 40 minuta te su pogodne za izvedbu u sklopu jednog školskog sata. Većina radionica, pripremljena je za učenike predmetne nastave, a dvije su predviđene za učenike razredne nastave. Preporučamo da to bude četvrti razred. Radionice uvrštene u ovu e-knjigu poredane su po abecednom redu država partnera koje su ih pripremile. Hrvatska AUTORSKA PRAVA BUDI UREDNIK INFORMATIVNI I CLICKBAIT NASLOVI POZITIVNI I NEGATIVNI SADRŽAJI U MEDIJIMA: Utjecaj medija i mogućnosti roditelja (radionica za roditelje razredne nastave) Rumunjska HVATAČI PAŽNJE I IDEJE  U REKLAMAMA INSTRUMENTI MANIPULACIJE U MEDIJIMA MOĆ SLIKE: Uloga fotografije u medijskim sadržajima (radionica za učenike razredne nastave) Sjeverna Makedonija MEDIJSKE PORUKE PRIVATNOST NA INTERNETU: Zadrži za sebe RODITELJSTVO DIGITALNE GENERACIJE (radionica za roditelje predmetne nastave) Srbija KAKO POSTATI SPIKER (radionica za učenike razredne nastave) LAŽNE VIJESTI MEDIJSKI TRENING: Novinarstvo i vjerodostojnost Španjolska DIGITALNA DRAMA: I razrješavanje sukoba DIGITALNO GRAĐANSTVO Do prezentacije, jedne od ključnih sastavnica za izvođenje radionice, moguće je doći klikom na fotografiju ispod naslova radionice.  Neke prezentacije su ( u odjeljku prezentacija), ugrađene u e-knjigu putem iframe koda (obzirom na mogućnosti web alata korištenog za prezentaciju), a ispod je dodan i tekst prezentacije. Do prezentacija je moguće doći i putem poveznice u uputama za izvođenje radionice.  Ispod naslova svake radionice dodana je i poveznica na blog  našeg Erasmus+ projekta gdje su u PDF formatu dostupne : upute za izvođenje radionice, tekst prezentacije i posebno izdvojeni zadatci za rad u grupama kako bi ih voditelji radionica, ukoliko to žele,  mogli ispisati. E-knjigu je pripremila Stojanka Lesički, koordinator Erasmus+ KA 229 projekta “Young journalists of today - responsible digital citizens of tomorrow”

    Doprinosi

    Stojanka Lesički, Osobe ili ustanove koje objavljuju materijal

    Osoba ili ustanova koja objavljuje materijal

    Kategorija materijala

    • Obrazovni sadržaji-> Osnovne škole-> 8. razred-> Hrvatski jezik

    Bilješke

    Skraćeni naziv

    E-KNJIGA

    Vrsta materijala

    DOS

    Uvjeti iskorištavanja

    Imenovanje - Nekomercijalno - Dijeli pod istim uvjetima (CC BY-NC-SA)

    Način pristupa

    Otvoreni pristup

    Jezik

    hrvatski - standardni

    Datum izrade materijala

    11.09.2020.

    Tagovi

    e, knjiga, medijska pismenost, digitalno građanstvo

    Datum unosa materijala

    30.08.2020.

    Status materijala

    Gotov materijal

    Verzija

    1.0

    Komentari

    Nema komentara